Корреспондент: Крила Президента. АП доводить, що Янукович – не найдорожчий президент.
Адміністрація Президента поясняє Корреспонденту, навіщо Віктору Януковичу дорогий вертоліт і літак, як у найбагатшої людини України. А також доводить, що Президент, в принципі, не дуже дорого коштує платникам податків України, пише журнал Корреспондент у №30 від 5 серпня 2011 року.
У минулому своєму номері Корреспондент порахував, скільки держбюджет витрачає на утримання Президента. Виявилося, що на ці цілі за два роки піде $ 124,5 млн. Значну частину цієї суми – $ 50 млн – складають додаткові витрати. Наприклад, оренда для Віктора Януковича вертольота класу люкс Agusta 139. Або оренда для глави держави бізнес-джета Falcon 900.
Корреспондент хотів, щоб представники Адміністрації Президента (АП) прокоментували питання про те, навіщо Януковичу потрібні спеціальні крила. Відповідь надійшла лише в четвер, на наступний день після того, як номер пішов у друк.
Корреспондент надає АП можливість пояснити факти, наведені в статті. Нижче журнал наводить витяги з коментарів, підписаних Денисом Іванеском, керівником Головного управління забезпечення доступу до публічної інформації АП.
Вертоліт
Що написав Корреспондент:
Яскравим прикладом такого підходу [закупівлі послуг для глави держави на тендері з одним учасником] стала оренда для Президента вертольота Agusta 139, який авіапідприємство України, що перебуває в підпорядкування ДУС [Головного управління справами Президента], найняло у компанії Центравіа 2 лютого цього року. <...>.
У "базі" подібні машини коштують $ 17 млн. Але вертоліт, що дістався Януковичу, повинен бути дорожчим, адже у нього спеціальна комплектація - шкіряний салон, двозонний клімат-контроль, система мультимедіарозваг, що включає в себе два монітори з діагоналлю близько 40 см, CD/DVD-програвач, супутниковий зв'язок і радіо.
Держбюджету ця диво-машина коштує 7,5 млн грн. на рік. <...>. У документах, які обґрунтовують необхідність подібної процедури, чиновники ДУС зазначили, що такий вертоліт в країні є лише в одному екземплярі. "Але от чому саме він підходить Президенту, пояснень немає", - уточнює Олекса Шалайський [керівник проекту Наші гроші, який відстежує використання держкоштів].
Витяг з коментаря АП:
Вартість однієї льотної години вертольота Agusta-139 є нижчою за вартість льотної години розроблених за радянських часів вертольотів Мі-8 МТВ1, які перебувають на балансі ДАП Україна і призначені для перших осіб держави.
Вертольоти типу Мі-8 МТВ-1 ДАП Україна мають такі основні льотно-технічні характеристики: кількість пасажирських місць – 9-11, крейсерська швидкість польоту – 220 км/год., максимальна дальність польоту (в залежності від комплектації та завантаження) – 550 км , середня витрата пального – 580 кг/рік.
Вертольоти Agusta-139 є одними з найкращих за технічними показниками та надійністю у своєму класі. Кількість пасажирських крісел становить 6-9, крейсерська швидкість польоту – 306 км/год., максимальна дальність польоту (в залежності від комплектації та завантаження) - 700-1.000 км, середня витрата пального – 280 кг/рік.
Тобто вертоліт Agusta-139 витрачає менше пального за можливості здійснювати польоти на більш далекі відстані. На одну годину польоту вертоліт Agusta-139 витрачає на 300 кг пального менше, ніж Мі-8, що при середній вартості палива складає економію 3.500 грн. (орієнтовно) на годину польоту.
Вертоліт Agusta-139 має чи не найкращі показники технічних засобів безпеки серед свого класу вертольотів: може безпечно продовжувати політ з одним двигуном, що не працює, на висоті до 3.800 метрів, здатен до 30 хвилин продовжувати безпечний політ за повної відсутності мастила в головному редукторі, конструкція паливного бака забезпечує збереження його герметичності у випадку аварії, а конструкція планера забезпечує зміщення при аварії головного редуктора в задню частину вертольота і збереження простору пасажирської кабіни.
При виконанні польотів на відстань 300-500 км година польоту на вертольоті Agusta-139 приблизно відповідає годині виконання такого польоту літаком, але суттєво дешевше.
Стосовно вертольотів типу Мі-8 МТВ1 слід також зазначити, що ДАП Україна свого часу було опрацьоване питання покращення йо льотно-технічних характеристик за рахунок капітального ремонту, встановлення сучасного пілотажно-навігаційного обладнання, додаткових паливних баків, сучасної допоміжної силової установки та покращення інтер’єру салону. Вартість цих робіт складає орієнтовно 3.200 тисяч доларів США в умовах спеціалізованого підприємства Російської Федерації. <...>.
Використання вертольота для виконання перевезень пасажирів однозначно скорочує час поїздок в порівнянні з автомобільним транспортом, робить їх мобільними. При цьому відбувається економія бюджетних коштів, пов'язана зі скороченням експлуатації автомобільного транспорту.
Економічний ефект, пов'язаний зі зменшенням автомобільних заторів при перекритті руху працівниками ДАІ для забезпечення проїзду кортежів, важко порахувати, але однозначно це позитивно вплине на поліпшення дорожнього руху та зменшить негативну реакцію учасників дорожнього руху. При використанні повітряного транспорту значно менше буде залучатися працівників правоохоронних органів за маршрутами поїздки. <...>.
Використання вертольотів для перевезень перших осіб дасть поштовх розвитку інфраструктури повітряного транспорту у м. Києві та інших містах.
Літак
Що написав Корреспондент:
19 липня Держуправління орендувало у тієї самої компанії Центравіа ще й так званий бізнес-джет – літак елітного класу малої місткості, призначений для приватних перевезень, - Falcon 900.
Бюджет платить за цю машину 8 млн грн. на рік. Як говорить Шалайський, в документах на проведення тендеру із закупівлі немає записки, яка аргументувала б потребу Президента в подібній послузі.
Причому Falcon взяли в оренду через кілька місяців після того, як авіапарк ДУС поповнився спеціально закупленим для потреб глави держави надсучасним літаком Airbus-319 на 40 місць.
Сергій Льовочкін, голова АП, майже відразу після появи Airbus розкритикував нове судно за маленьку місткість. Однак Falcon 900 ще менший – він здатен перевозити не більше 19 пасажирів, а комплектація літака, орендованого ДУС, взагалі розрахована на шість місць.
Витяг з коментаря АП:
Актуальність опрацювання питання залучення сучасних невеликих повітряних суден для виконання перевезень спеціальними авіаційними рейсами ДАП Україна постала через необхідність оперативного перевезення офіційних делегацій невеликої кількості осіб (до 10-12). Крім того, є необхідність їх перевезення до малих аеропортів, що також може бути вирішено за допомогою таких літаків.
На сьогоднішній день до авіаційного парку ДАП Україна входять 8 літаків, 6 з яких перебувають у технічно справному стані, та 4 вертольоти Мі-8. При цьому лише 2 літаки мають термін експлуатації менше 25 років. Cеред допущених до експлуатації та виконання перевезень спеціальними авіаційними рейсами літаків сьогодні найменшими за розмірами і максимальною злітною вагою є Ту-134А3 та A319CJ. Пасажиромісткість вказаних літаків становить від 26 до 37 пасажирів.
Не всі аеропорти України можуть прийняти ці типи літаків, а при погіршенні погодних умов виникають додаткові обмеження, що може призвести до зриву робочих планів керівництва держави та ставить під загрозу безпеку перевезень.
Так, одними з важливих характеристик літаків, що обумовлюють можливість зльоту/посадки на злітно-посадкові смуги в малих аеропортах, є мінімальна необхідна довжина такої смуги та її вантажонапруженість. Для літаків за типами необхідна довжина смуги становить (для зльоту/посадки відповідно): Іл-62М — 3.200/2.600 метрів, A319CJ — 1.800/1.325 метрів, Ту-134А3 — 2.500/2.200 метрів. Для Falcon 900 цей показник становить 1.300/1.200 метрів.
Що є важливим, враховуючи те, що окремі злітно-посадкові смуги в малих аеропортах України не мають достатньої довжини та значення вантажонапруженості, а також мають один курс зльоту/посадки (можливість здійснювати зліт або посадку тільки в одному напрямку смуги).
Зокрема, у декількох аеропортах України здатні прийняти літак типу Falcon 900 без обмежень, проте не можуть прийняти інші літаки, що експлуатує ДАП Україна: Чернівці, Ужгород, Тернопіль та інші (за сприятливих погодних умов та немаксимального комерційного завантаження літака можуть прийняти повітряне судно типу A319CJ).
Крім того, в окремих робочих поїздках кількість членів делегації становить близько 10 осіб, і використання великих повітряних суден <…> є економічно недоцільним. Так, середня вартість рейсів (в дві сторони), що можуть бути виконані на трьох типах повітряних суден, наприклад, з аеропорту Бориспіль до аеропорту Львів становить: Іл-62М — 340.300 грн., A319CJ — 176.000 грн., Ту-134А3 — 188.000 грн. За попередніми розрахунками, виходячи з наявних даних про вартість льотної години, видатки на виконання такого ж рейсу на літаку типу Falcon 900 складуть суму до 170.000 грн. або менше.
Вибір даного типу літака ґрунтується, серед іншого, на тому, що він є одним з кращих у своєму класі за показниками надійності, сучасних льотно-технічних та економічних характеристик. Літак оснащений трьома двигунами, що робить польоти значно безпечнішими.
Дорога влада
Віктор Янукович, на думку представників його Адміністрації, не такий вже й дорогий Президент, якщо витрати на його утримання порівняти з аналогічними видатками бюджетів деяких інших країн світу.
У попередньому номері Корреспондент підрахував, що до кінця 2011 року кожен день перебування Віктора Януковича на посаді глави держави буде коштувати держбюджету $ 170 тис. За два роки ці витрати потягнуть на $ 124,5 млн - це півтора бюджету Хмельницької області, в якій живе 1,3 млн осіб. Причому $ 50 млн із цієї суми підуть на додаткові потреби українського лідера, яких не було у його попередників, - оренду літака, вертольота, будівництво дороги до його резиденції в Межигір'ї та інше.
Адміністрація Президента (АП) відреагувала на матеріал Корреспондента і надіслала аналітичну записку. Цей документ свідчить, що гроші, які платники податків віддають на утримання Януковича, не такі й великі. Редакція утримується від коментарів з приводу відповіді АП та наводить її в повному вигляді.
Відповідь АП:
Скільки витрачається на утримання перших осіб держав світу?
Провідні країни світу щорічно витрачають неабиякі кошти, які спрямовуються на забезпечення діяльності їхніх очільників.
Не дивно, що найбільші витрати на фінансування діяльності президента несуть Сполучені Штати Америки. На утримання лише одного Білого дому, який є робочою резиденцією президента та місцем проживання його родини, в бюджеті на 2011 фінансовий рік закладено понад 60 млн. дол. США (ця сума включає зарплатню 487 працівників). Родина Ппезидента має право також використовувати заміську резиденцію для відпочинку "Кемп Девід", вартість утримання якої — 8 млн. дол. США на рік.
Всього ж на утримання виконавчого офісу президента США, що включає такі структури як офіс віце-президента США, Раду національної безпеки, Національну економічну раду, адміністративний офіс президента тощо (всього 1881 працівник), бюджетом на 2011 рік виділено близько 394 млн. дол. США.
Незалежні ж аналітики оцінили загальні витрати на діяльність президента США у 2010 році у 1,8 млрд. дол. США (включно із іншими бюджетними витратами — на заходи безпеки, роботу інших бюджетних установ, що забезпечують діяльність Президента тощо). Тобто один робочий день президента США коштує в середньому 7,2 млн. дол. США.
Значні витрати також несе і Російська Федерація. Загальна сума коштів, виділена на 2011 рік для забезпечення функціонування президента Росії, становить близько 277 млн. дол. США, тобто понад 1,1 млн. дол. США на один робочий день. Окрім цього, низка витрат на забезпечення діяльності президента РФ також передбачена іншими статтями федерального бюджету. Зокрема, бюджет містить окрему статтю „Забезпечення авіаційних перевезень вищих посадових осіб РФ”, якою передбачено виділення коштів на 2011 рік в сумі до 230 млн. дол. США.
Серед країн Європи цікавою є також інформація щодо Італії — витрати державного бюджету на утримання її президента за останні 10 років зросли на 125 млн. дол. США та складають у 2011 році 324 млн. дол. США, тобто майже 1,3 млн. дол. США на один робочий день. Попри фінансові труднощі, з якими стикається Італія останнім часом, цю суму зменшувати не планується.
На сьогодні відкрита інформація про щорічні витрати на утримання та забезпечення перших осіб держав є досить обмеженою. До того ж, існують відмінності у порядку обчислення таких даних у різних країнах світу. Затверджені у відповідних річних бюджетах доступні статті видатків на вказані цілі часто-густо відрізняються від даних незалежних (неурядових) джерел, ЗМІ тощо.
Витрати на забезпечення діяльності глав держав окремих країн наведені в таблиці.
[1] Із розрахунку — 250 робочих днів на рік.
У минулому своєму номері Корреспондент порахував, скільки держбюджет витрачає на утримання Президента. Виявилося, що на ці цілі за два роки піде $ 124,5 млн. Значну частину цієї суми – $ 50 млн – складають додаткові витрати. Наприклад, оренда для Віктора Януковича вертольота класу люкс Agusta 139. Або оренда для глави держави бізнес-джета Falcon 900.
Корреспондент хотів, щоб представники Адміністрації Президента (АП) прокоментували питання про те, навіщо Януковичу потрібні спеціальні крила. Відповідь надійшла лише в четвер, на наступний день після того, як номер пішов у друк.
Корреспондент надає АП можливість пояснити факти, наведені в статті. Нижче журнал наводить витяги з коментарів, підписаних Денисом Іванеском, керівником Головного управління забезпечення доступу до публічної інформації АП.
Вертоліт
Що написав Корреспондент:
Яскравим прикладом такого підходу [закупівлі послуг для глави держави на тендері з одним учасником] стала оренда для Президента вертольота Agusta 139, який авіапідприємство України, що перебуває в підпорядкування ДУС [Головного управління справами Президента], найняло у компанії Центравіа 2 лютого цього року. <...>.
У "базі" подібні машини коштують $ 17 млн. Але вертоліт, що дістався Януковичу, повинен бути дорожчим, адже у нього спеціальна комплектація - шкіряний салон, двозонний клімат-контроль, система мультимедіарозваг, що включає в себе два монітори з діагоналлю близько 40 см, CD/DVD-програвач, супутниковий зв'язок і радіо.
Держбюджету ця диво-машина коштує 7,5 млн грн. на рік. <...>. У документах, які обґрунтовують необхідність подібної процедури, чиновники ДУС зазначили, що такий вертоліт в країні є лише в одному екземплярі. "Але от чому саме він підходить Президенту, пояснень немає", - уточнює Олекса Шалайський [керівник проекту Наші гроші, який відстежує використання держкоштів].
Витяг з коментаря АП:
Вартість однієї льотної години вертольота Agusta-139 є нижчою за вартість льотної години розроблених за радянських часів вертольотів Мі-8 МТВ1, які перебувають на балансі ДАП Україна і призначені для перших осіб держави.
Вертольоти типу Мі-8 МТВ-1 ДАП Україна мають такі основні льотно-технічні характеристики: кількість пасажирських місць – 9-11, крейсерська швидкість польоту – 220 км/год., максимальна дальність польоту (в залежності від комплектації та завантаження) – 550 км , середня витрата пального – 580 кг/рік.
Вертольоти Agusta-139 є одними з найкращих за технічними показниками та надійністю у своєму класі. Кількість пасажирських крісел становить 6-9, крейсерська швидкість польоту – 306 км/год., максимальна дальність польоту (в залежності від комплектації та завантаження) - 700-1.000 км, середня витрата пального – 280 кг/рік.
Тобто вертоліт Agusta-139 витрачає менше пального за можливості здійснювати польоти на більш далекі відстані. На одну годину польоту вертоліт Agusta-139 витрачає на 300 кг пального менше, ніж Мі-8, що при середній вартості палива складає економію 3.500 грн. (орієнтовно) на годину польоту.
Вертоліт Agusta-139 має чи не найкращі показники технічних засобів безпеки серед свого класу вертольотів: може безпечно продовжувати політ з одним двигуном, що не працює, на висоті до 3.800 метрів, здатен до 30 хвилин продовжувати безпечний політ за повної відсутності мастила в головному редукторі, конструкція паливного бака забезпечує збереження його герметичності у випадку аварії, а конструкція планера забезпечує зміщення при аварії головного редуктора в задню частину вертольота і збереження простору пасажирської кабіни.
При виконанні польотів на відстань 300-500 км година польоту на вертольоті Agusta-139 приблизно відповідає годині виконання такого польоту літаком, але суттєво дешевше.
Стосовно вертольотів типу Мі-8 МТВ1 слід також зазначити, що ДАП Україна свого часу було опрацьоване питання покращення йо льотно-технічних характеристик за рахунок капітального ремонту, встановлення сучасного пілотажно-навігаційного обладнання, додаткових паливних баків, сучасної допоміжної силової установки та покращення інтер’єру салону. Вартість цих робіт складає орієнтовно 3.200 тисяч доларів США в умовах спеціалізованого підприємства Російської Федерації. <...>.
Використання вертольота для виконання перевезень пасажирів однозначно скорочує час поїздок в порівнянні з автомобільним транспортом, робить їх мобільними. При цьому відбувається економія бюджетних коштів, пов'язана зі скороченням експлуатації автомобільного транспорту.
Економічний ефект, пов'язаний зі зменшенням автомобільних заторів при перекритті руху працівниками ДАІ для забезпечення проїзду кортежів, важко порахувати, але однозначно це позитивно вплине на поліпшення дорожнього руху та зменшить негативну реакцію учасників дорожнього руху. При використанні повітряного транспорту значно менше буде залучатися працівників правоохоронних органів за маршрутами поїздки. <...>.
Використання вертольотів для перевезень перших осіб дасть поштовх розвитку інфраструктури повітряного транспорту у м. Києві та інших містах.
Літак
Що написав Корреспондент:
19 липня Держуправління орендувало у тієї самої компанії Центравіа ще й так званий бізнес-джет – літак елітного класу малої місткості, призначений для приватних перевезень, - Falcon 900.
Бюджет платить за цю машину 8 млн грн. на рік. Як говорить Шалайський, в документах на проведення тендеру із закупівлі немає записки, яка аргументувала б потребу Президента в подібній послузі.
Причому Falcon взяли в оренду через кілька місяців після того, як авіапарк ДУС поповнився спеціально закупленим для потреб глави держави надсучасним літаком Airbus-319 на 40 місць.
Сергій Льовочкін, голова АП, майже відразу після появи Airbus розкритикував нове судно за маленьку місткість. Однак Falcon 900 ще менший – він здатен перевозити не більше 19 пасажирів, а комплектація літака, орендованого ДУС, взагалі розрахована на шість місць.
Витяг з коментаря АП:
Актуальність опрацювання питання залучення сучасних невеликих повітряних суден для виконання перевезень спеціальними авіаційними рейсами ДАП Україна постала через необхідність оперативного перевезення офіційних делегацій невеликої кількості осіб (до 10-12). Крім того, є необхідність їх перевезення до малих аеропортів, що також може бути вирішено за допомогою таких літаків.
На сьогоднішній день до авіаційного парку ДАП Україна входять 8 літаків, 6 з яких перебувають у технічно справному стані, та 4 вертольоти Мі-8. При цьому лише 2 літаки мають термін експлуатації менше 25 років. Cеред допущених до експлуатації та виконання перевезень спеціальними авіаційними рейсами літаків сьогодні найменшими за розмірами і максимальною злітною вагою є Ту-134А3 та A319CJ. Пасажиромісткість вказаних літаків становить від 26 до 37 пасажирів.
Не всі аеропорти України можуть прийняти ці типи літаків, а при погіршенні погодних умов виникають додаткові обмеження, що може призвести до зриву робочих планів керівництва держави та ставить під загрозу безпеку перевезень.
Так, одними з важливих характеристик літаків, що обумовлюють можливість зльоту/посадки на злітно-посадкові смуги в малих аеропортах, є мінімальна необхідна довжина такої смуги та її вантажонапруженість. Для літаків за типами необхідна довжина смуги становить (для зльоту/посадки відповідно): Іл-62М — 3.200/2.600 метрів, A319CJ — 1.800/1.325 метрів, Ту-134А3 — 2.500/2.200 метрів. Для Falcon 900 цей показник становить 1.300/1.200 метрів.
Що є важливим, враховуючи те, що окремі злітно-посадкові смуги в малих аеропортах України не мають достатньої довжини та значення вантажонапруженості, а також мають один курс зльоту/посадки (можливість здійснювати зліт або посадку тільки в одному напрямку смуги).
Зокрема, у декількох аеропортах України здатні прийняти літак типу Falcon 900 без обмежень, проте не можуть прийняти інші літаки, що експлуатує ДАП Україна: Чернівці, Ужгород, Тернопіль та інші (за сприятливих погодних умов та немаксимального комерційного завантаження літака можуть прийняти повітряне судно типу A319CJ).
Крім того, в окремих робочих поїздках кількість членів делегації становить близько 10 осіб, і використання великих повітряних суден <…> є економічно недоцільним. Так, середня вартість рейсів (в дві сторони), що можуть бути виконані на трьох типах повітряних суден, наприклад, з аеропорту Бориспіль до аеропорту Львів становить: Іл-62М — 340.300 грн., A319CJ — 176.000 грн., Ту-134А3 — 188.000 грн. За попередніми розрахунками, виходячи з наявних даних про вартість льотної години, видатки на виконання такого ж рейсу на літаку типу Falcon 900 складуть суму до 170.000 грн. або менше.
Вибір даного типу літака ґрунтується, серед іншого, на тому, що він є одним з кращих у своєму класі за показниками надійності, сучасних льотно-технічних та економічних характеристик. Літак оснащений трьома двигунами, що робить польоти значно безпечнішими.
Дорога влада
Віктор Янукович, на думку представників його Адміністрації, не такий вже й дорогий Президент, якщо витрати на його утримання порівняти з аналогічними видатками бюджетів деяких інших країн світу.
У попередньому номері Корреспондент підрахував, що до кінця 2011 року кожен день перебування Віктора Януковича на посаді глави держави буде коштувати держбюджету $ 170 тис. За два роки ці витрати потягнуть на $ 124,5 млн - це півтора бюджету Хмельницької області, в якій живе 1,3 млн осіб. Причому $ 50 млн із цієї суми підуть на додаткові потреби українського лідера, яких не було у його попередників, - оренду літака, вертольота, будівництво дороги до його резиденції в Межигір'ї та інше.
Адміністрація Президента (АП) відреагувала на матеріал Корреспондента і надіслала аналітичну записку. Цей документ свідчить, що гроші, які платники податків віддають на утримання Януковича, не такі й великі. Редакція утримується від коментарів з приводу відповіді АП та наводить її в повному вигляді.
Відповідь АП:
Скільки витрачається на утримання перших осіб держав світу?
Провідні країни світу щорічно витрачають неабиякі кошти, які спрямовуються на забезпечення діяльності їхніх очільників.
Не дивно, що найбільші витрати на фінансування діяльності президента несуть Сполучені Штати Америки. На утримання лише одного Білого дому, який є робочою резиденцією президента та місцем проживання його родини, в бюджеті на 2011 фінансовий рік закладено понад 60 млн. дол. США (ця сума включає зарплатню 487 працівників). Родина Ппезидента має право також використовувати заміську резиденцію для відпочинку "Кемп Девід", вартість утримання якої — 8 млн. дол. США на рік.
Всього ж на утримання виконавчого офісу президента США, що включає такі структури як офіс віце-президента США, Раду національної безпеки, Національну економічну раду, адміністративний офіс президента тощо (всього 1881 працівник), бюджетом на 2011 рік виділено близько 394 млн. дол. США.
Незалежні ж аналітики оцінили загальні витрати на діяльність президента США у 2010 році у 1,8 млрд. дол. США (включно із іншими бюджетними витратами — на заходи безпеки, роботу інших бюджетних установ, що забезпечують діяльність Президента тощо). Тобто один робочий день президента США коштує в середньому 7,2 млн. дол. США.
Значні витрати також несе і Російська Федерація. Загальна сума коштів, виділена на 2011 рік для забезпечення функціонування президента Росії, становить близько 277 млн. дол. США, тобто понад 1,1 млн. дол. США на один робочий день. Окрім цього, низка витрат на забезпечення діяльності президента РФ також передбачена іншими статтями федерального бюджету. Зокрема, бюджет містить окрему статтю „Забезпечення авіаційних перевезень вищих посадових осіб РФ”, якою передбачено виділення коштів на 2011 рік в сумі до 230 млн. дол. США.
Серед країн Європи цікавою є також інформація щодо Італії — витрати державного бюджету на утримання її президента за останні 10 років зросли на 125 млн. дол. США та складають у 2011 році 324 млн. дол. США, тобто майже 1,3 млн. дол. США на один робочий день. Попри фінансові труднощі, з якими стикається Італія останнім часом, цю суму зменшувати не планується.
На сьогодні відкрита інформація про щорічні витрати на утримання та забезпечення перших осіб держав є досить обмеженою. До того ж, існують відмінності у порядку обчислення таких даних у різних країнах світу. Затверджені у відповідних річних бюджетах доступні статті видатків на вказані цілі часто-густо відрізняються від даних незалежних (неурядових) джерел, ЗМІ тощо.
Витрати на забезпечення діяльності глав держав окремих країн наведені в таблиці.
Інформація щодо бюджетних видатків на утримання глав окремих держав
Країна | Видатки на один робочий день[1] | Річні видатки |
Росія (бюджет Управління справами президента РФ на 2011 рік, за офіційними даними — закон про державний бюджет) | 1,108 млн. дол. США | 277 млн. дол. США |
США (витрати на діяльність усього Білого дому разом із Радою національної безпеки, офісом віце-президента та усіма іншими офісами, включно з витратами на охорону і безпеку, у 2010 році, за даними незалежних аналітиків) | 7,2 млн. дол. США | 1,8 млрд. дол. США |
Франція (витрати на утримання президента та його канцелярії у 2005 році, за даними ЗМІ) | 648 тис. дол. США | 162 млн. дол. США |
Польща (витрати на утримання президента та його канцелярії у 2011 році, за даними ЗМІ) | 244 тис. дол. США | 61 млн. дол. США |
[1] Із розрахунку — 250 робочих днів на рік.
***
Цей матеріал опубліковано в № 30 журналу Корреспондент від 5 серпня 2011 року.
Немає коментарів:
Дописати коментар